Oliithe

innovaties voor duurzaam en gezond voedsel

Diensten

Samen succesvol inspelen op verandering

“You can’t beat the trend!”, zo luidt een algemene commerciële, politieke en maatschappelijke wijsheid. Maar hoe signaleer je een trend vroegtijdig? Zodat je er maximaal van profiteert als bedrijf of maatschappelijke organisatie. Of nog beter: hoe zorg je er als (sociale) onderneming voor dat je zelf een trend creëert? En wat als je wordt ingehaald door de trend en je je als bedrijf moet verdedigen of business ziet weglopen?

Oliithe ondersteunt u als maatschappelijke organisatie of bedrijf bij het succesvol inspelen op trends. Dat doen we door samen met u:

  1. Politieke-, bestuurlijk- of managementsystemen te vernieuwen;
  2. Innovatieve producten of diensten te ontwikkelen met een praktische variant van de Blue Ocean Innovatie Strategie. Zoals bijvoorbeeld bedacht voor Albert Heijn;
  3. Strategieën te ontwerpen en uit te voeren. Bijvoorbeeld voor de Natuur en Milieufederatie Noord-Holland (MNH) na het wegvallen in 2017 van de boekjaarsubsidie van de Provincie Noord-Holland. De MNH groeide in vijf jaar tijd van een omzet van 170.000 naar plus één miljoen euro per jaar;
  4. Trends te analyseren. Bijvoorbeeld over de nieuwe rol van NGO’s en hoe daarop in te spelen voor de leden van Harverst House.
  5. Door interim-management teams, afdelingen of organisaties effectief en plezierig te laten presteren in tijden van verandering;

Daarnaast verzorgt Sijas Akkerman regelmatig inspirerende lezingen en workshops over food&agro.